Pod pojmom e-ticket sa rozumie elektronicky vystavený cestovný lístok. Pre úhradu e-ticket je možné použiť on-line platbu platobnou kartou (tá musí mať povolené platby cez internet) alebo prevodom z účtu pomocou internetbankingu.
Voľba spôsobu platby je umožnená na záver, v poslednom kroku pred samotnou platbou. Po úspešne vykonanej úhrade Vám systém zašle e-mailom doklad „e-ticket“ vo formáte pdf, ktorý je nutné vo väčšine prípadov vytlačiť na tlačiarni a predložiť pri odbavení. V prípade, že dopravca nepožaduje predloženie zobrazeného e-ticket alebo výtlačku e-ticket pri nástupe, je táto skutočnosť signalizovaná ikonou (preškrtnutá tlačiareň) pri výbere spoja. Ďalej je táto informácia uvedená v e-maile s cestovným lístkom e-ticket a v "Podmienky použitia e-ticketa" na samotnom e-ticket.
Existujú 2 spôsoby zakúpenia e-ticket:
Podrobný popis funkcie košíka nájdete v odstavci 4.4 Ako funguje košík?
Rezervácia je nezáväzná, a preto je možnosť jej vyzdvihnutia a uhradenia na predpredajnom mieste systému AMSBUS alebo v eShope AMSBUS časovo obmedzená. Tento limit (platnosť rezervácie) určuje dopravca a je uvedený v záhlaví konkrétnej rezervácie a je aj súčasťou e-mailovej správy o potvrdení rezervácie.
Predaj e-ticket je obdobou klasického predaja cestovného lístka na predajnom mieste. Cestujúci uhradí e-ticket on-line platbou platobnou kartou alebo cez internetbanking. Týmto nákupom si zaistí nárok na prepravu.
Pri nákupe si užívateľ kliknutím na tlačítko „Kúpiť“ vkladá vybrané lístky e-ticket do košíka. Maximálny povolený počet e-ticket v košíku je 6 kusov. Cestovné lístky e-ticket je možné z košíka odobrať kliknutím na „Odobrať“.
Každému lístku e-ticket, vloženému do košíka beží 12minútový interval, ktorý je zobrazený v záhlaví e-ticket (zostávajúca doba sa zobrazí vždy po aktualizácii stránky). Pokiaľ do tejto doby nie je zahájená platba košíka kliknutím na tlačítko „Zaplatiť“, je daný lístok e-ticket z košíka automaticky odobratý. V košíku potom zostávajú prípadné ďalšie lístky e-ticket, u ktorých interval ešte nevypršal.
V prípade, že chcete košík zaplatiť, vyberte spôsob platby. Po zadaní e-mailovej adresy pre zaslanie cestovných lístkov e ticket (pokiaľ už nie ste do systému prihlásení), potvrdenie súhlasu s obchodnými podmienkami a po potvrdení nákupu kliknutím na tlačítko „Zaplatiť“ budete presmerovaní na príslušnú platobnú bránu. Ak do 12 minút od tohto okamihu nebude platba vykonaná a potvrdená, je obsah košíka automaticky zrušený ako nezaplatený.
Nie je. Systém len sprostredkuje predaj alebo rezerváciu cestovného lístka na linky a spoje, ktoré dopravca do systému vloží. Dopravca určuje podmienky predaja alebo rezervácie. Spoje, na ktoré je možné zakúpiť e-ticket, sú označené ikonou (žltým symbolom sedadla s písmenkom E).
V prípade, že dopravca požaduje predloženie zobrazeného cestovného e-ticket alebo výtlačku e-ticket pri nástupe, je zobrazenie lístka alebo tisk lístka povinný. Táto skutočnosť je signalizovaná ikonkou (tlačiareň) pri výbere spoja. Ďalej je táto informácia uvedená v e-maili s e-ticket a v "Podmienky použitia e-ticketa" na samotnom e-ticket. Cestujúceho bez predloženie zobrazeného lístka alebo vytlačeného lístka v skutočnej veľkosti na papieri formátu A4 má vodič právo vylúčiť z prepravy.
V prípade, že dopravca predloženie zobrazeného cestovného lístka alebo tisk lístka nepožaduje, je táto skutočnosť signalizovaná ikonkou (preškrtnutá tlačiareň) pri výbere spoja. Ďalej je táto informácia uvedená v e-maili s e-ticket a v "Podmienky použitia e-ticketa" na samotnom e-ticket.
Pri odbavovaní sa cestujúci s e-ticket musí preukázať zobrazeným cestovným lístkom alebo vytlačeným lístkom e-ticket v skutočnej veľkosti na papieri formátu A4. Výnimkou sú linky dopravcov, ktorí nepožadujú vytlačenie e-ticket. V tomto prípade cestujúci pri odbavení oznámi vodičovi kód lístka. V prípade, že dopravca nepožaduje zobrazenie e-ticket alebo predloženie výtlačku e-ticket pri nástupe, je táto skutočnosť signalizovaná ikonkou (preškrtnutá tlačiareň) pri výbere spoja. Ďalej je táto informácia uvedená v e-maili s e-ticket a v "Podmienky použitia e-ticketa" na samotnom e-ticket.
Vrátenie e-ticket je možné vykonať len cez internet – v predajnom a rezervačnom systéme AMSBus.sk (nie je možné v predajných kanceláriách systému AMSBUS) na záložke „Vrátiť e-ticket“. Pre vrátenie musíte poznať kód e-ticket (skopírovať, prípadne odpísať z e-mailu alebo pdf súboru s e-ticket) a do poľa „Text pre potvrdenie“ odpísať text zo zobrazeného obrázku. Ak sa e-ticket nezobrazí, bol jeden z kódov nesprávne zadaný.
Ďalšia možnosť vrátenia je vybrať e-ticket pomocou zobrazenia záložky „Moje nákupy“ (len po prihlásení registrovaného užívateľa). Tu pri vybratom lístku e-ticket vyberiete možnosť „Vrátiť“.
Upozornenie: Ak bol e-ticket zakúpený bez prihlásenia užívateľa, nebude v zozname nákupov zobrazený.
Podmienky pre vrátenie sú stanovené dopravcom. Na cestovnom lístku je zobrazená príslušná zrážka/doba do odchodu v hodinách, dokedy je možné e-ticket s uvedenou zrážkou vrátiť.
Po odpočítaní poplatku za vrátenie e-ticket budú finančné prostriedky vrátené na bankový účet, z ktorého bola platba vykonaná.
Ak sa v priebehu vrátenia zobrazí chyba "Cestovný lístok je práve spracovávaný, opakujte požiadavku neskôr.", tak skúste ďalšie vrátenie najskôr za 2 minúty, lístok je zamknutý.
Áno, možnosť výberu (Obidva smery, TAM, SPÄŤ) nájdete po zadaní kódu e-ticket na vrátenie vľavo v spodnej časti okna. Po vykonaní vrátenia jedného smeru zašle systém nový e-ticket na ponechanú jednosmernú cestu na e-mailovú adresu, ktorá bola zadaná pri nákupe.
V prípade, že ste registrovaný užívateľ a e-ticket bol zakúpený po prihlásení užívateľa, je možné e-ticket vyhľadať, zobraziť súbor vo formáte pdf a prípadne ho vytlačiť. E-ticket nájdete po prihlásení v záložke „Moje nákupy“.
V prípade, že e-ticket bol zakúpený bez registrácie, resp. bez prihlásenia užívateľa, je nutné kontaktovať podporu systému AMSBus.sk cez kontaktný formulár podpory. Tu udajte čo najviac detailov o nákupe (napr. zadanú e-mailovú adresu, dátum nákupu, dátum odchodu, odkiaľ, kam, atď.).
Ak máte pochybnosti o vykonaní platby, môžete platbu skontrolovať (ak máte možnosť) cez internetové bankovníctvo na svojom účte alebo môžete požiadať o kontrolu platby opäť cez kontaktný formulár podpory.
V prípade, že platba bola vykonaná a spojenie s platobnou bránou bolo predčasne ukončené, môže dôjsť k odčítaniu platby z Vášho účtu, ale predaj nemusí byť riadne dokončený. Tieto prípady sú monitorované a pokiaľ k nim dôjde, vracia sa odoslaná čiastka späť na účet užívateľa, spravidla nasledujúci pracovný deň.